شاخص کل بورس امروز (14 تیرماه) با افزایش حدود 0.03 درصدی به رقم 2 میلیون و 202 هزار واحدی رسید.
ثبات شاخص کل در آخرین روز کاری بورس
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز شاخص هم وزن با افزایش حدود 0.37 درصدی به رقم 776 هزار واحدی رسید که رمپنا و فملی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 6500 میلیارد تومان قرار گرفت بیشترین ارزش معاملات را بترانس و خکمک داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به شهر و خکمک رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 120 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

بازار امروز متعادل و پرعرضه ظاهر شد. امروز آخرین روز کاری هفته بود و واضح بود که عرضه‌ها افزایش یابد. اما این عرضه‌ها آنچنان قوی نبود. همچنان کوچکترها شرایط بهتری را نشان می‌دادند. اما همین کوچکهایی که در صفوف خرید بودند با عرضه صفوف خرید همراه شدند و متعادل گشتند. سایر گروه‌ها نیز متعادل دنبال داشتند.

این روزها شاهد برگزاری مجامع بورسی هستیم. با افزایش نرخ گاز پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع، شاهد برخی تنش‌ها در این مجامع هستیم. موضوع کمبود برق نیز موضوعی داغ در این مجامع است. کمبود برق موضوعی جدی است که بر تولید شرکتها اثرگذار است؛ لذا برخی نظیر فولادی‌ها و معدنی‌ها به سمت نیروگاه سازی رفته‌اند اما برخی دیگر نه توان این کار را دارند و نه اصلاً به صلاحشان است.

اصولاً حتی به دولت در باب تامین گاز نیروگاه‌های برق خصوصاً در فصل سرد سال نیز اعتمادی نیست. به هر حال این روزها امید بازار به برگشت دولت از نرخ پیشنهادی گاز است. شاید بتوان اعتماد از دست رفته را بازگرداند. اخبار مجامع و گزارشات شرکتها بسیار مهم است. اخباری نظیر اعلام تجدید ارزیابی‌ها توانسته است تا حدی از فشار عرضه‌ها بکاهد. اما تحت تاثیر جو بازار، حتی سهام تجدیدی نیز با فشار عرضه‌ها در برخی موارد مواجه هستند.

در بهترین حالت اگر شرکتی مجمع خوبی داشته باشد و گزارش خوبی هم منتشر کرده باشد با کاهش عرضه‌ها مواجه می‌شود اما کمتر دیده شده که این نوع سهام هم رو به بالا بخرند. اینها همه نشان هایی از رکود در بازار است.
 
https://asr8.ir/vdcd.z0x2yt0o9a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین