امروز مدیرعامل شرکت پدیده اعلام کرد طرف قرارداد مشارکت در اجرای پروژه شهر افسانه ای پدیده کیش اسناد 30 قطعه زمین با ارزش در شهر کرج برای ضمانت قرارداد ارائه نموده است.
تامین 3000 میلیارد تومان تضامین قرارداد پروژه شهر افسانه ای کیش
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، وقتی نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های توسعه گردشگری و پدیده کیش برای حضور در جلسه رفع ابهامات فرابورس عازم تهران شدند کسی فکر نمی کرد شرطی سنگین اصل قرارداد 50 هزار میلیاردی پدیده کیش را زیر سوال ببرد.

این دومین باری بود که دکتر شیرازی مدیرعامل فرابورس در یک هفته برای پدیده وقت می گذاشت. موضوع هر دو جلسه یک بحث بود، ضمانت‌های شرکت افسانه سازان برای اجرای قرارداد مشارکت.

در قراردادهای مشارکت در ساخت همواره این تردید وجود دارد که سازنده بر خلاف مفاد قرارداد، از اجرای تعهدات خود امتناع نماید، هرچند مطالبه خسارت در قرارداد مشارکت در ساخت از طریق طرح دعوا در مرجع صالح امکانپذیر است؛ اما این موضوع، معمولا برای مالکین  با چالش های متعددی همراه است؛ به همین جهت مرسوم است که مالک اقدام به اخذ تضمین اجرای قرارداد مشارکت در ساخت از سازنده می نماید.

معمولاً در این تضمین پیشنهاد می شود که سهم شریک تا زمان پایان پروژه در رهن مالک یا بانک باقی بماند.

در این صورت اگر در روند انجام پروژه تخلفی صورت گرفت و سازنده به درستی به تعهدات قراردادی خود عمل نکرد، مالک می تواند از محل این تضمین خسارت وارده را جبران نماید.

آنچه در بند 10-4 قرارداد مشارکت سه جانبه شرکت توسعه، پدیده کیش و افسانه سازان نیز آمده بود چیزی شبیه همین اما در ابعادی بزرگتر است.متن کامل این بند اینگونه است: به منظور تضمین انجام تعهدات طرف دوم در دوره قرارداد مشارکت،مقرر گردید؛با توجه به جداول شماره دو و سه قرارداد حاضر، مالکیت قراردادی طرف دوم به عنوان تضمین انجام تعهدات ایشان در ترهین طرف اول قرار خواهد گرفت که مطابق با بند 7-7 قرارداد آزاد خواهد شد.

در جلسه رفع ابهام فدابورس، بحث ضمانتنامه مازاد بر قرارداد مطرح شد. مازاد ازین جهت که در قراردادهای مشارکت در ساخت پلکانی کردن واگذاری سهم طرف مشارکت بهترین تضمین اجرای پروژه است و گرفتن ضمانتهای دیگر دردی را از طرفین حل نمی کند و غیرمنطقی است. اما در آن جلسه بحث ضمانتنامه 3 هزار میلیاردی مطرح شد. 

اعضای هیات مدیره هر سه طرف مشارکت می دانستند محسن پهلوان زیر بار این حرف نخواهد رفت اما امیدوار بودند تا با فشار افکار عمومی، پهلوان به خاطر قولی که به سهامداران داده بود موضوع را بپذیرد.

پهلوان بعد از چند روز مذاکرات طولانی بالاخره زیربار رفت و پذیرفت. خودش در روز انعقاد قرارداد گفت: شرطی گذاشتند که نشود اما من پدیده را فرزند خودم می دانم و پذیرفتم.

امروز خبر رسید که او برای این تضامین 30 قطعه زمین ارزشمند در شهر کرج را به ضمانت گذاشته است. تامین این اموال کاریست که فقط از یک پهلوان آبرودار بر می آید. کسی که حرفش برای خیلی از بزرگان بازار و صنعت حجت است.

پهلوان کاری کرد که حجت بر همه آنهایی که سنگ انداختند، تمام شد. او آمده است که شهر افسانه ای پدیده کیش را بسازد.

امروز مهندس سعید ورودی مدیرعامل شرکت پدیده در گفتگویی اعلام کرد: پیرو امضاء و ابلاغ قرارداد شهر افسانه ای پدیده کیش، شرکت افسانه سازان بخش قابل توجهی از تضامین خود را به شرکت پدیده ارائه نمود.

وی افزود: پیرو امضاء و ابلاغ قرارداد و با توجه به تبصره ۱۶ قرارداد که شرکت افسانه سازان بایستی برای دریافت سهم آورده شرکت توسعه در قرارداد مشارکت، ضمانت مورد قبول شرکت پدیده را تودیع نماید، روز گذشته شرکت افسانه سازان چندین فقره اسناد ملکی جهت توثیق در اختیار شرکت پدیده قرار داد.

ورودی خاطرنشان کرد: این املاک حدود سی قطعه زمین به مساحت حدود یکصد هزار متر مربع است که در شهرستان کرج واقع گردیده است.

وی ادامه داد: این اسناد جهت کارشناسی و تعیین ارزش برای کارشناس رسمی دادگستری ارسال خواهد شد و با توجه به املاک معرفی شده پیش بینی می شود بخش قابل توجهی از تضامین مورد نیاز در این مرحله تامین شده باشد.

بعد ازین مرحله برابر قرارداد و الحاقیه آن، پس از ارزشگذاریتضامین و تایید آن، نسبت به آزاد سازی و تحویل سهم آورده شرکت توسعه شامل املاک و سهام شرکت ابنیه اقدام و در اختیار شرکت افسانه سازان قرار خواهد گرفت و مراتب مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.
https://asr8.ir/vdcd.x0x2yt0f5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین