شاخص کل بورس، امروز (یکم خردادماه) با افزایشی حدود 0.69 درصدی به رقم 2 میلیون و 318 هزار واحدی رسید.
بورس امروز را با رشد و با افزایش تقاضا تمام کرد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز شاخص هم وزن با افزایش حدود 1.67 درصدی به رقم 776 هزار واحدی رسید که وبملت و اخابر بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 13000 میلیارد تومان قرار گرفت.

بیشترین ارزش معاملات خرد را هم وبملت و دارایکم به خود اختصاص دادند.

بیشترین سهام پر تراکنش را نیز پی پاد و وبملت داشتند.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم حدود 1000 میلیارد تومان “مثبت” بود.

پیش بینی بازار سرمایه

بازار سهام امروز شرایط به مراتب بهتری را تجربه کرد و با افزایش تقاضا مواجه شد. نقش گزارشات سالانه و اخبار برجامی در این مقوله پررنگ بود. انتشار صورتهای مالی بانک ملت موجی از تقاضا را در پیش گشایش روانه این بانک نمود. کلیت بازار از این مساله تاثیر پذیرفت.

بخصوص سهام کوچکتر و خودروسازان امروز در کانون توجه بودند. علیرغم رشد اندکی که در نرخ ارز شاهد هستیم؛ جسته و گریخته اخباری از برجام شنیده می شود که نقش به سزایی در توجه امروز بازار به سهام به اصطلاح ریالی داشت. افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار امروز نیز ماحصل همین رویه بازار بود.

بانکی ها، خودروسازان، فلزات اساسی، کانه های فلزی، رادیویی ها، صندوق های طلا و انبوه سازی به ترتیب بیشترین ورود نقدینگی حقیقی ها را رقم زدند. در مقابل صندوق های با درآمد ثابت نیز با خروج پول مواجه بودند. قرار است قبل از نشست اتحادیه اروپا، تحریم های جدیدی علیه ایران و مشخصاً با محوریت سپاه پاسداران اعلام شود که می تواند دلیلی مبنی رشد نرخ ارز آزاد باشد.

عرضه های فوق سنگینی را در بانک ملت شاهد بودیم؛ اما نهایتاً این بانک با صف خرید به کار خود پایان داد. جریان تزریق پول به بازار امروز تقریباً تا اواخر وقت ادامه داشت و علیرغم عرضه های نسبتاً سنگین در برخی نمادها، اما تقاضای موجود در بازار از پس هر عرضه ای بر می آمد.

این مساله نوید شروع بازاری مثبت برای فردا را می دهد. اما باز هم ممکن است عرضه ها از راه برسند و انتظار می رود در نیمه دوم این عرضه ها بازار را به تعادل برسانند اما اینکه این عرضه ها بتوانند بازار را منفی کنند کمی بعید به نظر می رسد. عرضه ها در بانک ملت هم طبیعی بود و غیر از این هم از حقوقی های این بانک انتظار نمی رفت.

به عبارتی می توان گفت که به طور سنتی حقوقی های زیادی درگیر این سهم هستند و این حقوقی ها هر مثبتی را فرصت فروش می دانند. از نقش بازارگردانان از این سهم نیز نمی توان چشم پوشی کرد. ابهام ها در خصوص تقسیم سود این بانک و سایر موارد ذکر شده نیز در عرضه های این بانک تاثیر داشت.

به هر حال این سود چیزی نبود که فعالان بازار انتظار آن را نداشته باشند و از مدتها پیش زمزمه های آن شنیده می شد و علت بازدهی اخیر این بانک نیز همین بود. بانک ملت اخیراً سقف تاریخی خود را نیز رد کرده بود. تجارت، صادرات، اخابر و بسیاری از نمادهای بازار از جمله خودروسازان هنوز از سقف سال 99 خود عقب تر هستند و لذا سیل تقاضا در این گروه ها را از این منظر می توان ارزیابی کرد.
 
https://asr8.ir/vdcd.j0f2yt0zsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین