وقوع انقلابهای علمی به پدیدهای اجتنابناپذیر تبدیل شده است. فاصله زمانی میان انقلاب کشاورزی تا انقلاب بورژوازی به نسبت فاصله میان انقلاب سوم و چهارم صنعتی به طرز شگفتآوری کاهش یافت و انقلاب چهارم هنوز به تکامل نرسیده، صحبت از پنجمین انقلاب به میان آمده است؛ البته درهمتنیدگی مرزها از انقلاب صنعتی سوم (TIR) به بعد به گونهای است که گاه ...
در هفته گذشته تپسی در ایران هک شد و اطلاعات ۶ میلیون راننده و بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۱۳۶میلیون سفر به سرقت رفت که آدرسها و حتی رمز کارتهای افراد هم شامل میشود. چند روز بعد از هک تپیس نیز خبر آمد که اطلاعات ۱۹ کارگزاری بیمه، به قیمت ۴ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده اند که شامل اطلاعات خصوصی افراد هم میشوند.
رویداد برند کارفرمایی در نوع خودش یک اتفاق بود. آدمهای حوزهای تخصصی که پیش از این تنها در دو جا فرصت حضور و دیدار داشتند، این بار در محفلی جمع شدند که تماماً به آنها، دغدغهها، دستاوردها و چالشهایشان اختصاص داشت.
تعامل نشر دیجیتال با نشر مکتوب یک اتفاق قطعی است. تشریح آیندهپژوهی نشر، نیازمند بررسی ۲ پارادایم مهم است. نخست باید پیشبینی کنیم که صنعت نشر در آینده دستخوش چه تحولاتی خواهد شد؟
برای طراحی محتوا و راهبرد بینش رویداد برند کارفرمایی در سه هفته گذشته با بسیاری از مدیران ارشد کسبوکارهای نوآور کشور گپ زدم و مشورت کردم و تلاشم این بود که ببینم کدام مسائل این روزها برایشان دغدغه بیشتری ایجاد کرده است. دغدغهها و گرفتاریهای کسبوکاری در حوزه منابع انسانی هم یکی، دو تا نیست.
کمتر از یک ماه تا پایان نیمسال نخست ۱۴۰۲ باقی مانده است. بازار سهام که از ابتدای سال با فرازوفرودهای بسیار همراه بوده است، اکنون در نقطهای قرار گرفته که مورد رضایت سهامداران نیست. شاخص کل بورس اوراق بهادار همچنان زیر سطح ۲میلیون واحد قرار دارد و فاصله زیادی از نقطه شروع سال گرفته است؛ از اینرو به نظر میرسد پرونده معاملاتی بازار مذکور با نوسان مستمر ...
تحتتاثیر «کمپین تحریم خودروی داخلی» بهشدت کاهش یافت و بهدنبال آن عموم خودروهای موجود در بازار، نسبت به گذشته ارزانتر شدند. دلیل اصلی این کمپین، پایینبودن کیفیت و بالابودن قیمت فروش از سمت خودروسازان بود.
چند روز قبل خبر همکاری بین Twilio و OpenAI سر و صدای زیادی در فضای مارکتینگ تکنولوژی بهپا کرد. قبل از اینکه ابعاد کسبوکاری این مشارکت را در فضای مارتک باز کنیم، اجازه بدهید یک فلاشبک بزنیم.
دوست خبرنگاری داشتم که مدتی از سوی روابط عمومی یکی از وزارتخانهها در بلکلیست قرار گرفته بود. علتش؟ زیاد سؤال میپرسید، انتقاد میکرد و اگر فرصتی برای گپوگفت با وزیر به دست میآمد، به جای اینکه سؤالاتی بپرسد که از پیش جوابشان معلوم است، مسائل حساس و چالشبرانگیز را مد نظر قرار میداد.
21 مرداد، روز ملی حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است. فرارسیدن این روز، فرصت مناسبی برای اطلاعرسانی درباره دستاوردها و انعکاس مشکلات بنگاههای کوچک صنعتی و معدنی است.
وینکرز برند جدید زرکام، زیرمجموعه گروه زر است که در سال جدید با سه طعم کرم فندقی، کرم شکلاتی و کرم نارگیلی با هدف تمایز از برندهای موجود وارد بازار شد. کمپین محیطی اولیه در اردیبهشت ماه با شعار، وینکرز طعم برد داره! اکران شده بود و حالا کمپین جدید محیطی برند در تیرماه با شعار ،برنده با وینکرز، اکران شده است.
اگرچه فرصتهای موفقیت برای کسبوکارهای خانوادگی بهوفور یافت میشود، اما مجموعهای از چالشهای منحصربهفرد پیشرو دارند که تحتکنترل افرادی است که زندگی خود را از لحاظ مالی و احساسی درهمآمیختهاند.
روز خبرنگار؛ روز هنرمندانی عاشق که این حرفه برای بسیاری از آنها نان و آب نشد؛ باز هم ۱۷ مرداد آمد و میرود و تا سال آینده همین حوالی ما به صندوقچه تاریخ میپیوندیم؛ دیگر نه نامی از ما برده میشود و نه نشانی.
هفته گذشته نامهای آشنایی سرتیتر اخبار بودند؛ کسبوکارهایی که مهمترین نیاز مشتریهای امروزی را شناختند و با همه ناملایمات و سختیها توانستند با ساخت یک سفر مشتری خاص تأثیری ولو اندک در گستره کسبوکارهای نوپای کشور داشته باشند. دیجیکالا، طاقچه و ازکی هفته گذشته هرکدام به سبب آنچه هنجارشکنی در رابطه با حجاب عرفی کشور عنوان شد، روزهایی را در تعلیق ...
دو سال گذشته برای صنعت معدن سالهای بسیار مهمی بوده است، به این دلیل که فشارهای جهانی اقتصادی و زیستمحیطی مالکان صنایع معدنی و شرکای آنها را وادار کرده که در زمینههای مهندسی، تدارکات و ساختوساز از فناوریهای دیجیتال بهره بگیرند تا چالشهای برنامهریزی و عملیات را حل کنند و به کارکرد پایدارتری برسند. شرکتهای بسیاری در حوزه استخراج معدن ...
مهمترین مسئله این روزهای اقتصاد دیجیتال کشور و به طور کلی اقتصاد نوآوری که به دنبال خلق ارزش و تولید ثروت از طریق ایجاد تغییر در فرایندهای کهنه و سنتی است، چیزی نیست جز مانعی به نام رویکرد بخشهایی از حاکمیت؛ بخشهایی که به نظر میرسد اگرچه قلیلاند، اما صدا و قدرت زیادی دارند.