به گفته رئیس سابق اتحادیه گوشتی مرغداران، قیمت مرغ بیاد یک سوم گوشت قرمز باشد و کیلویی ۱۵۰ هزار تومان به فروش برسد.
قیمت واقعی مرغ 150 هزار تومان است
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، عباس رحمانی اظهار کرد: مرغداران به علت قیمت پایین مرغ، هر روز در حال ضرر هستند. مرغ باید به دست مصرف کننده با قیمت ۷۰ هزار تومان برسد، ولی از مرغدار با قیمت ۵۵ هزار تومان خریداری می‌شود؛ در صورتی که به دلیل مشکلات ارزی و نهاده‌‌های دامی، قیمت مرغ برای مرغداران بالاتر از این قیمت تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت پایین مرغ باعث تعطیلی بسیاری از واحد‌های مرغداری شده است، افزود: قیمت مرغ همیشه به عرضه و تقاضا بستگی دارد و در حال حاضر عرضه بسیارکم شده، اما تقاضا نسبتا زیاد است و به همین علت عرضه و تقاضا باهم هم‌خوانی ندارد و یقینا قیمت‌ها بالا می‌رود.

رئیس سابق اتحادیه گوشتی مرغداران ادامه داد: متاسفانه جوجه‌ریزی برای مرغداران صرفه اقتصادی نداشته و  تمایلی به این کار ندارند. بخشی از مرغداران کار خودر ا تعطیل کردند و این موضوع باعث پایین آمدن عرضه بالا رفتن تقاضا شود.

قیمت مرغ باید یک سوم قیمت گوشت باشد

رحمانی با بیان اینکه قیمت مرغ باید یک سوم قیمت گوشت قرمز باشد، گفت: قیمت مرغ باید کیلویی ۱۵۰ هزار تومان به فروش برسد، ولی متاسفانه بی‌توجهی دولت و قطع ارز 4 هزار و 200 هزار تومانی خرید نهاده باعث شده مرغداران با ارز آزاد نهاده تهیه کنند که برای آنها به صرفه نیست.

وی با انتقاد از عملکرد دولت و وزارت جهاد کشاورزی، تاکید کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مداخلات نادرستی کرده و مرغداران را به جای تقویت، تهدید می‌کنند و می‌گویند مرغ ندهید، وارد می‌کنیم. مرغداران را تهدید‌های بچگانه می‌کند و آنها هم اقدام به جوجه‌ریزی نمی‌کنند.

رئیس سابق اتحادیه گوشتی مرغداران با بیان اینکه «اگر مدیریت درست باشد، می‌توانیم سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ صادر کنیم»، افزود: متاسفانه دولت هرچقدر به کار تولید -چه مرغ چه هر کاردیگری- دخالت کند، قطعا وضع بدتر می‌شود. دولت باید نظارت داشته باشد و بقیه کار‌ها را به تشکل‌ها بسپارد.

موضوع طلب نهاده های مرغداران حل نشده است

رحمانی از حل نشدن موضوع طلب نهاد‌ه‌های دامی مرغداران از سوی دولت خبر داد و گفت: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، طلب‌ فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال گذشته به برخی از مرغداران اختصاص یافت و برخی از دیگر هم دریافت نکردند؛ بنابراین موضوع طلب نهاده‌های مرغداران هنوز حل نشده است.

وی در واکنش به صحبت‌های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مبنی براینکه عده‌ای در چهره دلال و خریداران گوشت مرغ در حال تحریک بازار و مرغداران هستند تا مرغ از مرغداری‌ها خارج نشود، گفت: این حرف از روی نداشتن اطلاعات است؛ مرغ در مرغداری‌ها وقتی به سن خاصی می‌رسد و وزن می‌‌گیرد، تنها تا ۳ یا ۵ روز می‌توان از آن نگه‌داری کرد. به این ترتیب مرغدار مجبور می‌شود زودتر مرغ خود را بفروش برساند؛ زیرا هرچقدر مرغ بزرگتر شود، برای مرغدار صرفه اقتصادی کم‌تری دارد.
 
https://asr8.ir/vdce.z8zbjh8ef9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما