در بازار این روزهای مسکن در هر گروه متراژی در زیرمحله‌‌‌های یک منطقه، تعداد فایل محدود است و این یعنی دامنه انتخاب متقاضیان مسکن با سطوح مختلف استطاعت، در هر صورت محدود شده است.
دامنه محدود انتخاب مسکن برای متقاضیان
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، برای متقاضیان خرید مسکن شرایطی ایده‌‌‌آل و مطلوب است که طی آن گزینه‌‌‌های متعددی برای فروش روی میز باشد و از طرفی ثبات قیمتی نسبی نیز در بازار حاکم شده باشد. این دو باید همزمان رخ دهد تا خریدار بتواند بهترین ملک متناسب با استطاعت و تقاضای خود را یافته و تملک کند. اما یکی بدون دیگری کارآیی لازم را ندارد.

این در حالی است که اکنون در بازار مسکن ثبات نسبی در اعلام قیمت پیشنهادی برقرار و حتی در مورد برخی فایل‌‌‌ها تمایل به تعدیل قیمت اعلامی مشهود شده است و با این حال تعداد فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار اندک است. واسطه‌‌‌های ملکی می‌‌‌گویند خرید در این شرایط به همان اندازه دشوار است که در شرایط توفان قیمتی می‌تواند تفاهم نهایی برای عقد معامله را برای متقاضیان مسکن سخت و حتی غیرممکن کند.

ممکن است در برخی از محله‌‌‌ها میزان عرضه مسکن قابل قبول به نظر برسد اما واقعیت این است که در هر گروه متراژی در زیرمحله‌‌‌های یک منطقه، تعداد فایل محدود است و این یعنی دامنه انتخاب متقاضیان مسکن با سطوح مختلف استطاعت، در هر صورت محدود است.

آمار رسمی از معاملات مسکن ثبت‌شده در هفته‌‌‌ها و ماه‌‌‌های اخیر وجود ندارد و متولی انتشار این آمار، چراغ بازار مسکن را خاموش کرده است. اما برآورد واسطه‌‌‌ها این است که از ابتدای بهار امسال تاکنون، حجم معاملات مسکن در پایتخت به مراتب کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

https://asr8.ir/vdcj.yevfuqextsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین