دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در خصوص انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۹۹ به وراث توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: زمانی که سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) وارد فاز اجرایی شد در گام نخست متوفیان دسته بندی زمانی شدند و بنا شد تا پایان سال مشمولان هر دوره اضافه شوند. مدتی که گذشت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد محدودیت زمانی وجود ندارد و فرآیند تشکیل پرونده برای تمامی متوفیان از سال ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۹ باز شده و وراث تمامی متوفیان که در این سال‌ها بودند و سهام عدالت داشتند می‌توانند به دفاتر کارگزاری و شعب بانکی منتخب اعلام شده مراجعه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: اما این تاریخ برای متوفیان تا ۳۱ تیر ۱۳۹۹ است چرا که بر اساس قوانین و مقررات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان تا این تاریخ معاف از مالیات بوده است بنابر این لازم است برای مرداد ۹۹ تاکنون مجدد تصمیم گیری صورت گیرد تا متوفیان جدید هم نقل و انتقال سهام عدالت آن‌ها معاف از مالیات شود.

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۹۹ به وراث چه خواهد شد؟

حاجی وند بیان کرد: به همین سبب اعلام شده تا انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تا ۳۱ تیر ۹۹ تعیین تکلیف و بعد از این تاریخ وراث منتظر باشند تا زمانی که نقل و انتقال آن‌ها هم معاف از مالیات شود. این معافیت مالیاتی باید در شورای عالی بورس تصمیم گیری شود و در برنامه‌ها،  تصمیم گیری در این خصوص وجود دارد. در نهایت تا زمان تعیین تکلیف، این گروه وراث بدانند که اصل سهام و سود آن‌ها محفوظ است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

پیش از این هم مژگان صفری مقدم، مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: فرآیند تشکیل پرونده برای تمامی متوفیان از سال ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۹ باز شده است و وراث تمامی متوفیان که در این سال‌ها بوده‌اند و سهام عدالت داشته‌اند می‌توانند به دفاتر کارگزاری و شعب بانکی منتخب اعلام شده مراجعه کنند.
https://asr8.ir/vdca.anyk49ni65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما